Marhusor do anggo ngolu na satokkin on


RSS

teknologi yang digunakan untuk menghasilkan satu gempa bumi(Edan Wong Saiki)M.Simarmata,ST

Manson Simarmata; Antara 2 pilihan

Teknologi tersebut dipanggil HAARP. HAARP menghantar ledakan dan saluran tenaga radio frekuensi tinggi (HF) yang terkawal dan ditala (tuned) pada ionosfera Bumi. Jumlah tenaga yang sangat besar ditambah ke ionosfera mencipta getaran yang ditala yang kemudian diarahkan ke seluruh dunia pada aliran-jet. Bila mana getaran yang sangat besar ini berakhir maka ia mencipta frekuensi sangat rendah (ELF) gelombang yang berjalan turun ke bumi.
.

Stesyen kajian HAARP di utara Gakona, Alaska

Dengan menggunakan kaedah ini, HAARP mampu mendalami tomografi bumi, secara asasnya meng “x-ray” bumi. Jika mereka tala / tune kan resonan dengan ciri geologi garis salah, ia boleh menyebabkan gegaran keras, malah mungkin lebih keras dari yang dapat dilakukan oleh alat pneumatik.


High Frequency Active Auroral Research Program (HAARP) ini adalah satu projek penyiasatan bersama-sama ditabung oleh US Air Force, US Navy, University of Alaska, dan Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA).

Objektif asalnya seperti yang digembar-gemburkan oleh mereka adalah untuk menyiasat ionosfera dan menetapkan apakah beberapa daripada sifat-sifatnya boleh digunakan untuk tujuan komunikasi ataupun keperluan pengawasan.

Walaupun mungkin HAARP bukannya penyebab utama, dan mungkin keretakan tanah di daerah itu yang sudah sampai masanya untuk berlaku gempa bumi, tetapi HAARP boleh menjana atau menambah lagi kekuatan sesuatu gempa bumi itu dengan menumpukan tenaga terhadap keretakan tersebut.
Dan jangan lupa, mereka juga mempunyai teknologi-teknologi lain yang boleh memusnahkan muka bumi ini seperti Tesla Electromagnetic Pulse, Teknologi Plasma dan Sonic, bom ‘shockwave’ dan sebagainya.
.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Posting Komentar

Cerita Buram Dari Sebuah......

Tukeran Link(Copy Paste Kode ku ini)

Photobucket